30 Aralık 2015 Çarşamba

LOR KURABİYESİ

LOR KURABİYESİ
Buzdolabında beni bekleyen tatlı lorum vardı. Doğaçlama yumuşacık kurabiye tarifimi, sıcak sıcak dumanı üstündeyken sizlerle paylaşmak istiyorum.Ayrıca yılbaşına da yakışacak bir kurabiye oldu :)

Malzemeler:

500 gr tatlı lor
2 yumurta
2 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
yarım limon suyu
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 çay kaşığı karbonat( kokusunu sevmeyenler hiç koymayabilir )
3 büyük su bardağı un

 Yapılışı:

Loru, şekeri ve iki yumurta sarısını ( beyazını üzeri için ayırıyoruz) elimizle yediriyoruz. Limon suyunu, karbonatı, kabartma tozunu, sıvı yağı, vanilya ve unu da ilave edip, yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.

Elimizde yuvarladığımız kurabiyeleri önce yumurta beyazına sonra toz şekere batırıp, önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 20 dakika üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.

Tepsi fırından çıktıktan sonra bir ızgara üzerinde 10-15 dakika dinlendirip servis yapıyoruz.

Afiyet olsun.

Barış içinde mutlu, bereketli, lezzetli, sağlıklı yıllar..

Sevgiyle..




4 yorum:

  1. Şahane görünüyor elinize sağlık (:

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık. Benim de masamın üzerinde bekleyen bir azeri kurabiyesi var.Kesmikli Kurabiye.O da lor ile yapılıyor.Merak ettim tadını.

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık nefis görünüyor bayılıyorum kurabiye tariflerine:)Sevgiler..

    YanıtlaSil