10 Mart 2015 Salı

FIRIN TORBASINDA AYVA

Fırında ayva tatlısı


Ayvayı o kadar çok seviyorum ki, mevsimi haricinde bile özlüyorum.
Marmelatı, reçeli hele ki fırında ayva tatlısına bayılıyorum. Hiç birini yapamazsam direk soyup yiyiyorum arkadaş!

Malzemeler.

4 orta boy ayvva
ve elbette çekirdekleri
1,5 su bardağı şeker ( ben çok şekerli sevmiyorum siz dilediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz )
1 çay bardağı su
3-4 adet karanfil
1 çubuk tarçın
fırın torbası

Ayvaları iyice yıkayıp, soyup ikiye ayırıyoruz ve çekirdeklerini kullanılmak üzere bekletiyoruz.
Çukur bir kapta şekeri, suyu iyice eritip ayvaları boca ediyoruz ve karıştırıyoruz. Fırın torbasına, bu karışımı ayvalarla birlikte ve ayvaların çekirdeklerini, karanfili, çubuk tarcını ekleyip, ağzını sıkca kapatıyoruz ve torbanın  tam üzerinden kürdanla birkaç yeri deliyoruz.( suyunun akmaması gerek deldiğimiz yere dikkat!)

200 derece önceden ısıtılmış fırında 20-30 dakika pişiriyoruz ve 180 dereceye getirip ( şekeri yanmaması için ) 15 dakika daha pişiriyoruz.

Soğuduktan sonra ben üzerine resimde gördüğünüz gibi maraş usulü kesme dondurma ile servis yaptım
çok beğenildi.

Afiyet olsun.




12 yorum:

  1. Güzel Paylaşım Olmuş.

    http://kasimtok.blogspot.com/

    #BlogYazatrlarıDayanışmaPlatformu

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım.Fırında hiç denemedim ama ayvayı çok severim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Fırın torbasında olması çok farklı gerçekten. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel yumuşacık olmuştur,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Farklı bir tarif olmuş. Ayva dişlerimi kamaştırdığından çok severek yiyemediğim bir meyve.

    YanıtlaSil
  6. Fırın torbası.. iyi fikir elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Ayva tatlısını çok severim ama hiç bu şekilde denememiştim:)eline sağlık

    YanıtlaSil
  8. bayılırım orada olup tadına bakmak isterdim :)

    www.lerzankaradan.com

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık canım ilk fırsatta deneyeceğim ben genelde düdüklü tencerede yapıyorum

    www.lerzankaradan.com

    YanıtlaSil
  10. Yorumlar için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. Yorumlar için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. bu lezzeti geçen yıl bende denemiştim nefis oluyor gerçekten ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil