17 Kasım 2014 Pazartesi

PIRASALI ISPANAKLI BÖREK

pırasalı ıspanaklı börek
Yapımı ve pişmesi dahil bir saat içinde hazırlanan az yağlı ve sebzeli sağlıklı bir börek tarifi vereceğim sizlere.
yufkalar tek tek su ve zeytinyağı karışımıyla zarf haline getirilerek her tarafı ıslatılır.




Önceden ince ince kıyılmış pırasalar ve ince doğranmış ıspanaklar az tuzlu lor ile karıştırılarak harç hazırlanır ve resimde görülen kare haline getirilmiş yufka dörde kesilerek herbir parçanın ortasına harçtan yeterli miktarda konularak zarf şeklinde , fırın tepsisine ters kapatılarak üzerlerine yumurta sarısı ve arzuya göre,  susam, çörek otu serpilip, önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 35-40 dk üzerleri kızarana kadar pişirilir.
Nefis ve az yağlı,  az kalorili böreğiniz hazır.
Afiyet olsun.  


20 yorum:

  1. selam, bloglara yorum yapma etkinliğinden geldim.
    bu böreği hazırlarken ben zeytinyağ yerine ben tereyağını eritip suyla karıştırırdım. çok uzun zaman oldu yapmayalı.

    YanıtlaSil
  2. pırasalı böreğe bayılırm ki :)

    YanıtlaSil
  3. selam, bloglara yorum yapma etkinliğinden geldim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. çok güzel olmuş,ellerinize sağlık,takipteyim..sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. yorumlar için çok teşekkürler arkadaşlar

    YanıtlaSil
  6. ne çok severim pırasa ve ıspanak börek olunca daha bir nefis oluyor harika bir börek ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Inan agzim sulandi :) Eline saglik.

    YanıtlaSil
  8. Ispanaklı yaptığım böreklere ben de mutlaka pırasanın yeşil kısımlarını eklerim. Hem değerleniyor hem daha lezzetli oluyor..Ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  9. Hem pırasa hem de ıspanak bir arada yememiştim. Çok merak ettim tadını. Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık,eminim çok güzel olmuştur.

    YanıtlaSil
  11. Ispanaklı börek aşığıyım. Bir de pırasa var. Harika bir lezzet olmalı. :)

    YanıtlaSil
  12. hem ıspanak hem pırasa harika ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sağlık .
    Pırasayı böreklerde kullanmaya bayılırım…
    Afiyetler olsun size…
    Sevgilerimle…

    YanıtlaSil
  14. Ellerinize sağlık .
    Pırasayı böreklerde kullanmaya bayılırım…
    Afiyetler olsun size…
    Sevgilerimle…

    YanıtlaSil
  15. pırasa ve ıspanak bir arada çok leziz bir börek olmutur ki elinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. Teşekkürler yorumlara💚

    YanıtlaSil